Who’s Next – toamnă/iarnă 2016-2017 – răstoarnă codurile

În plin Men Fashion Week, când presa și fotografii sunt concentrați pe prezentările de modă, adevărata modă lucrează și pregătește colecțiile pentru iarna viitoare la târgurile de profil.
Timp de patru zile, de pe 22 – 25 ianuarie, la Porte de Versailles din Paris, Who’s Next și-a apărat renumele de leader internațional al târgurilor profesioniste.

Peste 800 de mărci internaționale și franceze au prezentat noile colecții de iarnă grupate în cele cinci universuri ale târgului: Fame (200 mărci), Private (200 mărci), Trendy (75 mărci), Urban (75 mărci) și Studio (200 mărci). Pe scurt, o mulțime de mărci de prêt-a-porter și accesorii și aproape tot atâtea idei, stiluri și noutăți pentru moda toamna-iarna 2016-2017.

Târgul Première Classe, specializat în accesorii, a avut loc în aceeași perioadă și în același loc, aducând o ofertă de peste 900 de branduri frumoase. O idee ce permite buyerilor, designerilor și producătorilor să aibă o viziune de ansamblu asupra sezonului viitor și să poate anticipa cererile specifice ale clienților lor. Apreciat în mod special pentru selecția sa de produse foarte ridicate caIitativ, târgul a beneficiat și de direcția artistică a studioului GGSV, iar tendințele accesorilor au fost incluse în forumul de tendințe creat de Martine Leherpeur.

Una din vocațiile Who’s Next este să ajute și încurajeze tinerii creatori, francezi sau internaționali. Prin intermediul programului The Future of Fashion Program, organizat în parteneriat cu platforma Not Just A Label, cincisprezece tineri au prezentat colecțiile lor de modă AW 2016-2017 unui juriu de specialiști și profesioniști. Printre noii veniți și tinerii designeri sunt de menționat Endless Rose, marcă de prêt-à-porter din Los Angeles, cu o colecție de piese unice sofisticate și feminine. Sau Alba Knitwear, care preia codurile tricotului ancestral din Uruguay pentru a recrea un produs modern sau Minueto – brandul spaniol care reinventează stilul girly cu accente vintage.

Dacă nu sunteți încă familiarizați cu mărcile franceze Bellerose, Bel Air, Leon & Harper sau Grace & Mila, e momentul să le căutați – sunt considerate de profesioniști cele care vor deveni leaderi de piață.

Ca de fiecare dată, viziunea creativă și realizarea comunicației vizuale sunt încredințate unor artiști renumiți. Tema ediției de ianuarie au fost figurile mitologice contemporane divine, umane sau himerice, care imprimă universului modei trăsăturile și caracteristicile lor.
O preocupare pentru fantastic care revine în modă și în artă, nu departe de trendurile inspirate de multe filme și seriale TV. Gaëlle Gabillet & Stéphane Villard de la studioul GGSV au asigurat direcția artistică și scenografia târgului, cât și a spațiului destinat prezentărilor de modă.

După selecția mărcilor și produselor must-have de sezon, forumul de tendințe este spațiul imposibil de ignorat al unui salon. Pregătite cu grijă de Martine Leherpeur Conseil, trendurile iernii viitoare au fost cumva surprizătoare, nu atât prin fond cât prin formă. Într-un spațiu interactiv gândit între două holuri, forumul a fost un pasaj poziționat strategic în parcursul vizitatorilor.
Dacă vara 2016 ne vorbește de poezie, delicatețe și optimism, pentru iarnă energiile sunt radicale și foarte diferite. Forumul mizează pe o experiență completă, dincolo de prezentarea unor produse, imagini și accesorii. Nostalgia este un componenta tehnică brută și răspunde unui cotidian sumbru.

Western Bikers este tendința situată între călăreții Far Westului american și Bikerii anilor 90. Nu m-am putut stăpâni să nu mă gândesc la “cei 8 odioși“ și la ambianța filmului lui Tarantino. Într-un minidocumentar proiectat pe un ecran, o adolescentă influențată de pasiunea tatălui și a fraților ei pentru motociclete are ca moto «fast is the new slow». Tema ne duce departe de momentul prezent printr-un fel neo-cowboy urban. Sunt promovate coduri hard rock și rebel, unde materiile autentice sunt mixate cu cele tehnologice, pielea întoarsă și denimul se așează lângă nylon și materii hightech. Suprapuneri, bijuterii mari din argint sau imprimeuri gen anii 90 pentru grupurile de hard rock creează o siluetă destul de fluidă, misterioasă și sumbră. Detalii din piele maro la mânecă sau la unu buzunar cu fermoar metalic sintetizeaza acest stil nou pe o jachetă de biker creată de Dhruv Kapoor din piele întoarsă metalizată. Culorile sunt liniștite, iar dungile si carourile aduc cu păturile confortabile folosite de cowboy (Tarantino, dacă mă citesti…).

No-Go Zoners amestecă codurile sport cu cele neo-sovietice, unde referința vizuală este clipul muzical al lui MØ “Kamikaze”. Un neo-raveur unde falsa neglijare stil «je m’en fiche» este studiată. Jogging-ul care face să se încrunte atâtea sprâncene fashion este purtat cu un pulover oversize, un manifest evident împotriva codurilor și stilurilor prea aranjate.
Materiile strălucitoare, formele jogging sau o dungă pipping fluo recompun o siluetă în care faimosul bombers al anilor 90 își reia locul, accesorizat cu bijuterii mari, aurii și statement, purtate peste sweatshirturi sau pulovere pufoase. No-Go Zoners aduce în prim plan un stil orientat către underground, care caută fără complexe inspirația în locuri încă nexplorate. Idei și locuri pe care știe să și le însușească, transformând improbabilul și o idee precisă de prost gust într-un look stilizat și relaxat.

Pop Gamers se inspiră din anii 80 aducând umor, muzică repetitivă și jocurile video în centrul atenției și al garderobei. Colorat, foarte grafic, trendul propune imprimeuri pixelizate, forme tranșante și referințe Pop Art sau SF de inspirație Star Wars, revăzute într-o formă contemporan citadină. Direct și sincer, trendul recreează cu îndrăzneală codurile și logo-urile într-un stil amuzant și ludic, nu lipsit de anumită emoție. Jocuri optice, motive în relief sau reinterpretarea unei fuste asimetrice, paltoane largi colorblock (nu scăpam de ele nici iarna viitoare) sunt asortate cu încălțăminte tehno și șosete colorate. Roz puternic, albastru ultramarin sau galben floarea soarelui subliniază trendul, unde o fustă roșie plisată de lungime medie este purtată cu o geantă în formă de cornet de floricele.

Deturnarea și reinterpretarea codurilor sport sau feminin-masculin nu sunt o noutate. Însă regândirea lor pentru veșminte practice și stiluri originale prin amestecuri de țesături tehnice a fost în centrul noutăților ediției de ianuarie a târgului Who’s Next. O ediție bogată, care confirmă încă o dată că aici găsim o informație de calitate foarte bogată (pe care o voi analiza la rece în următoarele luni).

Dacă materiile hightech sunt declinate cu efervescență în produse pentru toate momentele zilei, aspectul prea sec este îndulcit de contexte colorate pentru coduri poate prea puternice. Un amestec care mixează surprize și sentimente pentru a obține stări emoționale. Am auzit de mai multe ori în jur «Cum să merg așa la birou sau la o nuntă?», ceea ce mai rar mi s-a întâmplat să aud la un târg de profil până acum. O să vedem în septembrie reacția publicului, când colecțiile prezentate azi profesioniștilor vor ajunge în magazine, la clienții finali.

Sursa: Dialog Textil

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *